ALIZ tech | Ajándék a dolgozóknak

ALIZ tech | Ajándék a dolgozóknak

Különösen óriási kihívásnak éltem meg ezt a projektet, mert olyan embereket kellett rajzolnom, akik számomra ‘megfoghatatlan’ területen nyújtanak kimagasló eredményt.

IT | TECH | DATA

Számtalanszor nekiugrottam már a ‘kódolás’ gondolatának, mert ugyan nagyrészt imádok oktatóvideókból megoldani problémákat, sok esetben nem tudom kibontakoztatni általuk azt, ami a fejemben van… ugyanakkor valahányszor ‘elkezdem’ az alapozást, egyszerűen nem haladok egyről a kettőre.

és ez a lényeg: valahogyan nem áll rá az agyam.

De ‘valaki’ egyszer azt tanácsolta, miután végighallgatta a végtelenszámú lehetséges kimenetelekről szóló, aggodalmakkal teletűzdelt gondolatcunamimat, hogy: „csak csináld! :D” szóval nem tartom kizártnak, hogy valamikor újra nekiveselkedem.

Milyen furcsa nem? Addig teljesen természetesnek vesszük a saját képességeinket, amíg rá nem kényszerülünk, hogy valami tőlünk abszolút távol álló dolgot kezdjünk megtanulni a 0-ról.

Emiatt voltak nem kis félelmeim azzal kapcsolatban, hogy mit és hogyan fogok ábrázolni ugyanis itt most hatványozottan azt éreztem, hogy nem rajzolhatok ‘hülyeséget’.

ENGEM CSAK A KÉPEK ÉRDEKELNEK

OLVASNIVALÓ

Ginny

Head of Content, Csepeli Corp.

VIA

Viát egy ‘lehetőségkeresős’ időszakomban ismertem meg, amit megint nagyon messziről tudnék indítani, de úgy érzem fontos, ezért megpróbálom tömören megfogalmazni az előzményeket.

Egy hirtelen ötlettől vezérelt  ‘Hogyan szerezzük az ügyfeleinket?” előadáson vettem részt, amelyet a Freelancerblog / Freelancerek.hu szervezett és melynek köszönhetően egy kis időre becsatlakozhattam egy olyan bandába, ahol igazán otthon érezhettem magam, nem pedig furának.

Tulajdonképp nekik köszönhető, hogy létezik ez az oldal is és az #eskuvonrajzolo is :]

Via is ennek a közösségnek a tagja, ő is multiérdeklődő:D rá akkor figyeltem fel először, amikor a sok minden között amit csinál megemlítette a művészetterápiát. Ez is egy nagyon érdekes terület, de most nem megyek bele, mert sosem jövök ki.

Aztán telt múlt az idő és kaptam egy levelet melynek a végén ugyan az ő neve szerepelt, de legnagyobb meglepetésemre, mint HR specialist az ALiZnál…

Ez állt a levélben:

„Szia Anna!
Egy céges projekt kapcsán kereslek: szeretnénk az 5+ éve itt dolgozó kollégáknak adni valami kedves, személyes ajándékot és arra gondoltam, tök jó lenne róluk egy-egy aranyos karikatúrát készíteni. Összesen 20 emberről van szó, meglepetés lesz, szóval képeket küldenék róluk és néhány jellemző tulajdonságot, amit esetleg belecsempészhetsz.”

ENGEM CSAK A KÉPEK ÉRDEKELNEK

Az ilyen esetekben mindig felkapcsolódik bennem a ‘vészlámpa’, mert az élő rajzolás során ezeket az információkat pillanatok alatt megszerzem (mesél magáról, rövid idő alatt megismertet az összes létező gesztikulációjával zavarában vagy közvetlenségében), míg képek alapján fenn áll annak a lehetősége, hogy valamit félreviszek, emiatt pedig az illető nem tud azonosulni az elkészült graff’al. EZÉRT! Kértem Viát, hogy a lehető legrészletesebben írja össze nekem mindazt, amit érdemes tudnom az ott dolgozókról. Én pedig a lehető legtökéletesebb, legprecizebb brief-et kaptam VALAHA!

Tartalmazott egy a dolgozókról készült profi fotót, leírta ki mivel foglalkozik, volt mindenkihez egy rövid néhány mondatos jellemzés valamint kaptam még két további szuper finomító információt is:

 

egy ‘MUST HAVE’ és egy ‘NICE TO HAVE’ listát is, melyek alapján sokkal inkább tudtam én magam is kapcsolódni hozzájuk.

A bevezetőmben ‘megfoghatatlanként’ definiáltam őket, ezzel inkább arra próbáltam utalni, hogy miután megláttam a pozikat, és elkezdtem mélyebben kutatni és megérteni, hogy mivel is foglalatoskodnak, egyre tanácstalanabb lettem. Valószínűleg úgy érthetném meg a leginkább azt, hogy mit is csinálnak egészen pontosan, ha lehetőségem lenne huzamosabb időn keresztül követhetni őket a munkahelyükön és figyelhetnék:] kérdezhetnék tőlük, és a saját szavaikkal mondanák el nekem ők miként látják a munkájukat.

Szerintem nehéz fúzionálni úgy dolgokat úgy, hogy amit kitalálsz ne váljon sem sztereotipikussá, sem ‘kliséssé’ s legfőképp bántóvá.

Vannak emberek akik külön tudják választani a munkát önmaguktól. Mások ezt sosem kezelik két különálló egységként. Mások pedig egyszerűen nem kötik munkatársaik orrára a munkán kívüli életüket, hobbikjukat.

Egy fotó alapján ezt nem mindig tudod megítélni, ki milyen típusú. Ha valaki szereti a munkáját, de egyszerűen nincs lehetősége más megvilágításba kerülni, az sokszor kerül számára előnytelen skatulyába. Ha pedig ilyen területen dolgozik, amely szavakkal nehezen átadható, ott hajlamos az ember „rögtönítélni”.

De csak hogy érzékeltessem azt, hogy mire is gondolok, írok egy példát:

 Az egyik kedvenc képem a sorozatból egy szoftverfejlesztőről készült, akihez az alábbi kiegészítő ismertetőt kaptam:

MUST HAVE : magas+sok kutya
NICE TO HAVE: nagyon magas | sok kutyája van | jógázik

FONTOS MEGJEGYEZNEM! Ez most egy nagyon kivonatolt jellemzés az egyikükről, amellyel csupán arra akartam kilyukadni, hogy vannak akik nagyon konkrétan körbehatárolhatóak azzal kapcsolatban, hogy mi is a számukra fontos, míg mások esetében ez nem ennyire konkrét módon megjeleníthető.

(mindamellett, hogy ez a fent említett szoftverfejlesztőről egyébként nagyon kedveseket írt Via 🙂 Egy igazán jó HR-es minden apróságról tud: a kedvenc hobbidról, szokásaidról, jellegzetességeidről, ‘szavajárásodról’, a céljaidról, a motivációidról és minden munkához köthető képességed ellenére az embert látja benned.

Via jellemzéseinek köszönhetően úgy érezhettem, hogy ismerem azokat akiket rajzolok.

Arra is nagyon igyekszem figyelni, hogy habár nem mindenki él olyan ‘izgalmasan illusztrálható’ életet, senki se érezze kevesebbnek magát, amikor megkapja a sajátját. Persze vannak elemek amelyekkel mozgalmasabbá lehet tenni egy képet, mint például a falmászás vagy a trialozás (úristen mekkorát lehet fikázni egy ilyen cangával:DDDD)

De összességében nem ezektől leszünk értékes emberek.

És a sok rizsa után jöjjenek az elkészült képek. Remélem találsz közötte olyat, ami tetszik majd és közben kitalálhatod, hogy vajon mi is lehet a foglalkozásuk ezeknek az embereknek.

Köszönöm Via a lehetőséget! I-MÁD-TAM!!!

aliz tech meseportre dolgozok szollosi anna eskuvonrajzolo | illusztraciok és portrek | szollosianna_hu
Meseportrés érettségi tabló

Meseportrés érettségi tabló

Elmesélem, hogyan és miként ugrottam vissza jó néhány évet az emlékeimben egy tabló segítségével és közben milyen gondolatokat hoztam vissza magammal.

TABLÓ.

Talán amiatt olyan fontos 17-18-19 évesen, mert ez az első igazi nyomunk a világban. (egy piciben ugyan, de…abban a korszakunkban sok mindenről gondolunk sok mindent)

Ekkor vagyunk egyszerre kint is. Bent is.

Egyszerre préselnek és tutujgatnak minket, ami elég idegtépő. Kikérjük magunknak, hogy gyerekként kezeljenek, közben pedig olyan semmiségek jelentik a mindent, mint hogy:

melyik fénykép legyen az 5-ből? Elég Jól nézek ki rajta? Melyik sorban vagyok? Ki mellett? Miért ott? Rajzból ‘CSAK’ 4es? De hát így nem leszek kitűnő!
és hasonló gondolatok… 🙂

csak vicceltem 🙂 vagy csak a ‘saját’ emlékeimből indultam ki?

Aztán az is olyan fontos kérdésnek tűnik, hogy vajon a suli melyik részére kerül majd? Elég sokan látják majd?

Tök érdekes nem? Kis szerencsével sok utána következő évfolyam számára lehet néhány perces elfoglaltság, hogy felfedezzenek rajta minket és véleményt formálhassanak és találgassanak felőlünk, hogy „vajon, mi lett belőlük?”

A másik meghatározó eleme egy tablónak a választott tematika!

Kissé nehéz egységes formába önteni 30 teljesen különböző fiatalt úgy, hogy ők maguk egyszerre akarnak egymáshoz tartozni, és senkihez sem hasonlítani. Egyszerre emlegetik őket 12-es szám + betű kombináció alatt és önálló személyiségekként is. Persze ezeket a cimkéket kedvükre váltogatják -ők is és a tanárok is-, annak függvényében mikor épp melyik az előnyösebb és kinek.

ÉRDEKESSÉGEK

  • DENSZ!
  • Eddig készült: 2 hónap 
  • Gimiben fogszabályzóm volt! 😀
Ginny

Head of Content

Nem most voltam végzős gimis, szóval elég kiváncsi voltam milyenek a mostaniak.

Kétszer vagy talán háromszor is velük tölthettem egy napot. Reggel kezdtem és ebéd körül jöttem el:)
A DNG-ben amúgy iszonyat ‘durva’ beléptető rendszer működik 😀 zseniális, nem lehet ám csak úgy átslisszanni (minden portás ismeri az ide járó diákokat, szóval lehetetlen, próbáltam).

Mindkét alkalommal tesi órával ‘kezdtünk’ (0. óra, duplatesi haha!), az érettségik miatt azonban már nem igazán nyúzták őket, inkább az volt a cél, hogy had engedhessék ki a gőzt ha szeretnék, de valamit azért mégiscsak mocorogjanak, ha csak 2×45 percben is. Persze itt is vannak notórius kerülők, könnyített tesisek na meg persze profi válogatott szinten művelők is de a nagyja náluk szeret és akar mozogni így floorball meccsen vehettem részt. Amíg egyiküket rajzoltam, addig a többiek ordibáltak és rohangáltak. I-MÁD-TAM!!

Majd elindult a nap:D és beülhettem még néhány órára. A specifikációk miatt ők is állandóan keverednek az évfolyam többi osztályával vagy másik órára mennek emiatt különválnak, így első körben nem volt lehetőségem mindenkit egy szuszra lefirkantani. De ők valahogy mégis együtt vannak. Úgy értem tényleg. A különbözőségük ellenére ők tényleg együtt vannak. Jó volt őket így látni. Természetesen ez sok tényezős dolog eredménye: kell egy nagyon jó osztályfőnök és természetesen kell egy sereg tehetséges és ambíciózus gyerek.

Többükkel beszélgettem a rajzok készítése közben és nem azt kaptam, amire számítottam 🙂 generációs önzőséget és kihaénnem attitűdöt akartam látni, de nnek nyoma sem volt. Keresik még ugyan magukat a legtöbben, de nem tervek nélküli módon és nem is mások elvárásait követve tapogatóznak. Nagyon üdítő volt közöttük lenni.

Én még hálásabb voltam, mikor már nem kellett matek órán ülnöm… bocsánat Maci néni…:)

Na ezután a kis emlékmúzeumi körtúra után térjünk vissza a tablóra magára, meg a tematika részre.

Mint már próbáltam bontogatni, nem olyan egyszerű 30 embernek közös nevezőre jutnia, főleg, mivel a lányok ilyenkor hát…tudjátok. Külön fodrászhoz, pilláshoz, sminkeshez mennek csak azért, hogy tuti legyen a  tablókép…szerinted mennyire megvalósítható végül az az elgondolás, hogy ők maguk fénykép formájában ne kerüljenek rá?

Szóval majd látni fogod a rajzokon: portré kivágásokat alkalmaztam,mert az első koncepció szerint ezek a rajzok lettek volna a tablón:)

végül demoktratikusan megbeszélték, hogy nem. Lesz fénykép is

Nekem pedig – mint ilyen esetben rengetegszer- megszólalt egy picur hang a fejemben, hogy de hát mi értelme lenne két ugyanolyan képkivágának egymás mellett…így jobban kláttam, ha egész alakban rajzolom meg őket. Azokból a rövidke epizódokból építkeztem amiket addig tapasztaltam amíg suliba jártam velük. Ezek alapján próbáltam őket elképzelni, hogy vajon milyen ruhát viselnek legszívesebben, vagy hogy melyik beállás a leginkább rájuk jellemző.

Végül azon kezdtem el rugózni, hogy valamiképp mégiscsak muszáj megmutatnom, hogy ők maguk milyen egyediek, ezért a következő megbeszélni valóm velük az a háttér volt…valamint a szín kérdés.

(Minden évben vadászom a legérthetetlenebb háttereket, amelyeket tablókhoz használnak fel. Ilyen például az indokolatlan cowboy-os téma vagy a különböző képekből összedobált montázsos megoldások, de talán az eddigi legzavarbaejtőbb, amit ebben a témában láttam, annak a közepén egy autószerelő garázsának ajtajára akasztott naptár szereplője volt látható GRAFITTAL megrajzolva némi deformitással.) de menjünk tovább:D

Nem akartam ‘egyenruhát’ rájuk aggatni csak azért, hogy egységesebben nézzenek ki, de hagyományos értelemben vett rangasz* kinézetű csoportképet sem szerettem volna a különféle outfitek miatt, végül az tűnt a legjobb megoldásnak ha mindegyikük kap egy színárnyalatot. Ezeket első körben én választottam nekik, amolyan ráérzés alapon, de a végén csupán csak néhány embernél kellett változtatnom, amit óriási sikernek könyveltem el (mégiscsak 30 ember, nem? :D)

Íme a 12. AC tablójának végleges formája:)

DNG 12 AC ERETTSEGI TABLO meseportre szollosi anna www szollosianna hu | illusztraciok és portrek | szollosianna_hu
LOGO pici szollosi anna 512 | illusztraciok és portrek | szollosianna_hu

SZőLLőSI AnnA

itt találkozhatunk

Budapest, XI.

LOUIS VUITTON táskát festhettem

LOUIS VUITTON táskát festhettem

Ebben a nem túl rövid blogbejegyzésben arról olvashattok, miként festettem meg egy 7 tagú családról készült meseportrét egy icipici méretű LOUIS VUITTON táskára.

Ha kíváncsi vagy milyen nehézségekbe ütköztem és miként sikerült ezeket megoldanom, olvass tovább és nézd meg a végeredményt.

Egy egészen elképesztő projekten dolgozhattam az elmúlt időszakban ugyanis a rajzomat nem csak a megszokott papír alapú formátumokra kellett megterveznem és átadnom, hanem meg is kellett festenem azt.

Minden technika más és más, ezért amiatt mert valaki ügyesen bánik a ceruzával még nem jelenti azt, hogy festeni is tud… 

A másik dolog, ami miatt különösen zavarban voltam az elején azt maga a hordozó felület jelentette.
Vajon, van annál nagyobb stesszfaktor, mint amikor egy olyan táskára kell festened, ami bizony luxus kategória?

Jól bejáratott klisékkel tudom csak leírni azt az érzést, amelyet akkor éreztem mikor kiderült, hogy egy LV táskáról van szó és hogy tulajdonképpen mennyire apró is a kis ‘clutch’. Nem tagadom, megijedtem. Rengeteget gondolkoztam és a fejemben egyfolytában egy lámpa villogott, amin az állt, hogy „EZ A TÁSKA TÚL KICSI AHHOZ”

Az egész egy telefonhívással kezdődött. Emese volt a vonal túlsó végén, ő az ország egyik legkiválóbb esküvőszervezője, elképesztően egyedi megoldásokkal segíti a párokat, hogy pontosan olyan legyen az esküvőjük, amilyenek azt megálmodtak. Ennek köszönhetően szenzációs menyasszonyokkal és boldog feleségekkel tartja a kapcsolatot.

Az egyik ilyen csodanő Anna. Az ő táskájának megfestésének folyamatát olvashatjátok épp.

Amikor letettük a telefont, máson sem járt az eszem, csak azon, hogy nekem ezt most mennyire jól kell csinálnom: ugyanis nincs második lehetőség.

Ha elrontom, az bizony kellemetlen lesz.

Ginny

Head of Content

az LV táska

A MEGRENDELŐ KÉRÉSE:

A táskára egy részben fiktív családi jelenetet kellett megterveznem: 5 fővel és két kisállattal.
Néhány konkrét részleteket is tartalmazott a brief, amelyet mindenképp bele kellett építenem a képbe.

Az outfitek, a helyszín, a háttérben lévő akácia valamint a hőlégballon és annak színe voltak azok az elemei a grafikának, amelyeken nem változtathattam.

A digitálisan készült rajz csupán mintául szolgált, ugyanis a táska méretei miatt (23×13,5×4 cm) jobbnak láttam, ha az egész alakos ábrázolás helyett egy szűkebb kivágást használok. A helyzetet tovább nehezítette, hogy egy nagyon aprólékos és részletgazdag témáról van szó. Portrézni nagyobb méretben sem egyszerűbb, festeni meg különösen nem.

A különböző árnyalatok próbálgatása jóval könnyebb Photoshopban és annyi réteget rakhatok egymásra, amennyit nem sajnálok és ha valamelyik nem illik oda, akkor minden további nélkül törölhetem azt, de ez nem így működik festésnél…

Ééés az utánajárás:
A pályát nehezíti, hogy a táskáknak a felülete nem egyenletes, hanem dombornyomott.
Ami egy ilyen aprólékos téma esetében külön érdekes, mert bizonyos vonalak lerakásakor az is figyelembe kell vennem, hogy térben is mocorgunk, valamint különböző szögekből is jó kell, hogy kinézzen.

A másik a funkcionalitás. Mert, hogy bírni kell a viseletet is. Teljesen mindegy, hogy milyen mértékű igénybevételnek van kitéve az adott darab, a mintának ki kell bírnia az anyag hajlását anélkül, hogy megsérülne.

Elképesztő mennyiségű videót néztem végig, és nagggyon sok blogbejegyzést olvastam azzal kapcsolatban: hogy milyen festékkel, tisztítószerrel és eszközökkel érdemes nekikezdenem, honnan rendeljem, milyen színeket valamint hogyan fogok tudni skiccelni a felületen ééééés egy sor más lelkiállapotomat megrengető gondolat.

Amíg terveztem, rajzoltam, újragondoltam és kezdtem előlről az egészet, megérkeztek a szükséges kellékek és kezdhettem is neki a feladatnak.

A minta felrajzolása okozott némi fejtörést, ugyanis visszatörölhető és alig észrevehető módszerre volt szükségem. Így ehhez a fázishoz krétafilcet használtam, nem pedig festékfilcet. Ezután azt a területet ahova a figurákat szántam teljesen fehérre alapoztam. Azért is érdemes beépíteni ezt a lépést, mert ha olyan a felületre dolgozunk, mint például ez is: félő, hogy nem olyan színeket kapunk majd mint szeretnénk, vagy túl sok festéket kell egymásra rétegezni a kívánt eredmény eléréséhez, ami szintén kerülendő.

FONTOS!

Minden réteg felvitele után meg kell várni, míg a festék megszárad. Erre tökéletesen alkalmas egy otthoni hajszírtó is. Én 2 percig szárítottam a különböző rétegeket.

taska festes lepes | illusztraciok és portrek | szollosianna_hu

Érdemes egyszerre csak kisebb területeken dolgozni, mert a festék ettől függetlenül gyorsan szárad, így ha átmeneteket akarsz kialakítani és túl nagy területet pingálsz, könnyen lehet, hogy nem lesz rá lehetőséged…:)

 

Összeségében egy nagyon tanulságos megbízás volt. Ennek a technikának köszönhetően pedig rengeteg türelemre és precizitásra tettem szert. Természetesen a végeredmény közel sem tökéletes, de nagyon átmozgatta az agyamat. Ezerszer átgondoltabban kellett minden letennem minden festéknyomot és még így is rengeteg tervezést igényelt… amiatt, amit a bejegyzés elején pedzegettem: nincs lehetőség Ctrl+Z billentyűkombinációkra, ha elrontod, könnyen borul az egész elképzelés.

A tanulság mindenképp az, hogy kikapcsolódásképp, vagy csupán azért, hogy edzésben tartsuk kreativitásunkat érdemes olyan dolgokat is csinálnunk alkalomadtán – legyen szó teljesen eltérő tevékenységről, vagy csupán egy másik eszköz kipróbálásáról – amelyekben nem vagyunk olyan jók. 

Végül csupán néhány gondolat erről az apró táska bilétáról. Anna szerette volna meglepni Lucát, így azt kérte, hogy kerüljön rá a monogramja pont úgy, ahogy a Louis Vuitton készíti, a másik oldalára pedig készítsek egy portrét Drazséról, a mopszról:)

na ő tényleg cuki lett:)

Louis Vuitton táska festés
pug love LOUIS VUITTON tag paint by anna szollosi | illusztraciok és portrek | szollosianna_humonogram LOUIS VUITTON tag paint by anna szollosi | illusztraciok és portrek | szollosianna_hu